loading...
دانلود رایگان با لینک مستقیم
siamak بازدید : 163 چهارشنبه 07 بهمن 1394 نظرات (0)

برای سفر ماه عسل در مهر ماه سال 89، درست یک هفته پس از مراسم عروسی تصمیم گرفتیم به تایلند سفر کنیم. بیشتر ترجیح میدادیم به ترکیه بریم ولی چون فصل پاییز تو ترکیه هوا سرد میشه، علتمون برای انتخاب این کشور آب و هوای مناسب در فصل پاییز و زمستان بود. در واقع تایلند به دلیل واقع شدن در نزدیکی خط استوا همیشه آب و هوای معتدل داره و به نظرم برای سفر در فصل سرد مقصد بسیار مناسبی هست. دلیل دیگر هم این بود که من تو سال 87 سفری به بانکوک- پاتایا داشتم و واقعا از این کشور خوشم اومده بود.پس به همسرم اصرار کردم که قبول کنه به تایلند بریم.

تور ترکیبی بانکوک -پوکت را انتخاب کردیم که دو روز بانکوک برای خرید و 5 روز پوکت را برای استراحت اختصاص بدیم. در بانکوک هتل آسیا بانکوک و در پوکت هتل میلینویم را انتخاب کردیم. که البته در ابتدا با مخالفت آژانس مواجه شدیم که میگفت یا باید هر دو هتل 4 ستاره یا هر دو 5 ستاره باشه. نمیشه یکی 4 یکی 5 باشه. که البته فهمیدیم این را برای راحتی کارخودشون میگن چون باید قیمت پکیج را تغییر میدادن. بالاخره با نفری حدود 50 هزار تومن اضافه تور را رزرو کردیم.

 

 

نقشه کشور تایلند و موقعیت دو شهر بانکوک و پوکت

با توجه به پرواز 7 ساعت تهران بانکوک، طول زمان این سفر 7 شب در تایلند و یک روز هم در راه هستید و با احتساب زمان رفت و برگشت فرودگاه حدود 9 روز سفر طول میکشه. پروازمون ساعت 10 شب از فرودگاه امام انجام شد. در طول پرواز نفری یک بالش، ملافه و چشم بند به شما میدن که راحت بخوابید. ولی با سرو صبحانه حدود ساعت 2 نصفه شب به وقت ما و 5 صبح به وقت تایلند عملا خواب راحتی در هواپیما در انتظارتون نیست. قبل از رسیدن به فرودگاه هم فرم های مربوط به ورود به کشور تایلند را در هواپیما باید پر کرد که توصیه میکنم حتما خودکار همراه داشته باشید که اون موقع شب تو هواپیما پیدا کردن خودکار هم معضلی هست.

بعد از کنترل پاسپورت و ... وارد فرودگاه شدیم و با راهنمای تور لیدر ها به سمت اتوبوسی رفتیم که همه مسافران را به هتل آسیا بانکوک میبرد. اولین چیزی که تو شهر بانکوک توجهتون را جلب میکنه رانندگی از سمت چپ خیابان یعنی رانندگی به سبک انگلیسی و اتوبونهای چند طبقه هست. خیابانها به طور متوسط 3 طبقه است و یه جوری ساختمانها پایین تر از سطح اتوبانی قرار دارند که از فرودگاه به سمت شهر حرکت میکنه. مورد بعدی سیمهای برق شهر هست که خیلی جاها انقدر تو هم گره خورده و منظره بدی بوجود آورده که میگید کوچه پس کوچه های تهران واقعا عالی طراحی شدن.

و همینطور رنگ تاکسی ها تو سطح شهر، که واقعا عجیب و قشنگه، آبی و صورتی و سبز و نارنجی و .. کلا رنگ تاکسی ها بیشتر جیغ انتخاب شده شاید میخواسته بیشتر جلب توجه کنن.

\"سفرنامه

اتوبانهای چند طبقه شهر بانکوک (عکس از داخل هواپیما)

\"سفرنامه

نمایی از شهر بانکوک (عکس از داخل هواپیما)

\"سفرنامه

فرودگاه بین المللی سوارنامی

 

خیابان و تاکسی های شهر بانکوک

بعد از رسیدن به هتل، حدود ساعت 6 صبح به وقت تایلند، تور لیدر توضیحاتی را داد و تورهاشون را معرفی کرد. و کلی هم تبلیغ کرد که پولهاتون را من چنج میکنم با نرخ عالی. ولی اصلا گول نخورید. تو سطح شهر بانکوک و تمام مراکز خرید پر صرافی هست و با قیمت بسیار بهتر از تور لیدر پول را چنج میکنه. واحد پول تایلند بت هست که نرخ چنج بسته به انصاف صرافی و نرخ برابری دلار و بت هر روز فرق میکنه. اون موقع دلار 1040 تومن ما گرفتیم، هر بت میشد 30 تومن که الان میشه 90 تومن.

هتل واقعا دستش درد نکنه که همون موقع صبح اتاقها را بهمون داد. ولی این روز ما صبحانه نداشتیم که صبحانه ای که از هواپیما آورده بودیم خوردیم. کمی استراحت کردیم تا برای تور شهر آماده بشیم. علت انتخاب این هتل این بود که از نظر مکانی یکی از بهترین هتلها برای خرید در شهر بانکوک هست. با توجه به سفر دو سال قبل تر از این سفر (1387) تقریبا میدونستم کدوم مراکز خرید باید برم. حتی مغازه هایی را که میخواستم با آدرس از تو سایت مراکز خرید پیدا کرده بودم.

 

عکس از گوگل ارت و موقعیت قرار گیری مراکز خرید و هتل آسیا

هتل آسیا هتل 4 ستاره، به نسبت قدیمی هست ، لابی بزرگی داره ولی چون یه مقدار هتل قدیمیه هتل لوکسی نیست. البته اتاقها و استخر در حال بازسازی بود. ولی هتل بسیار تر و تمیزیه و امکاناتش هم خیلی خوبه. صبحانه خیلی خوبی هم داره.

بعد از خروج از هتل اولین کار شارژ کردن سیم کارتی بود که تور بهمون داده بود از سوپری 7-11 کنار هتل بود. بانکوک شهر بسیار مرطوبیه در نتیجه موهای آدم همیشه وز میکنه و هر ترفندی هم به کار ببرید اصلا فایده نداره!!!

ساعت 10 تور لیدر آمد و ما را به یکی از معروف ترین معابد بانکوک برد که بزرگترین بودا را در خودش جا داده بود. اسمش هم بودای خوابیده است. این معبد بسیار بزرگه و داخلش معابد و مجسمه های بسیار زیادی هست. یک ساعت وقت داشتیم و تقریبا همه قسمتهاش را گشتیم. تایلندی ها عادت دارند برای مجسمه های بودا غذا میگذارند.!!! بنابراین همیشه جلوی مجسمه های بودا پر از غذا و خصوصا نارگیل و آناناس بود. حتی نارگیل هایی که باز میکردند برای مجسمه داخلش نی هم گذاشته بودن. فقط باید حواستون باشه که اصلا نباید پشتتون را به مجسمه کنید چون تایلندی ها این کار را بسیار بد میدونند. باید عقب عقب از معبد خارج بشید. (به سبک شاهان قدیم)

\"سفرنامه

بودای خوابیده

\"سفرنامه

\"سفرنامه

\"سفرنامه

یکی از میادین شهر بانکوک

بعد از بازدید از معبد به رستوران پردیس رفتیم و نفری هم 14 کوپن برای ناهار و شام هر روز به ما دادند. البته نوشیدنی جزو این کوپن نبود و غذایی که ما انتخاب کردیم هم از این کوپن بیشتر شد و یه مقدار هم پول دادیم. ما از کیفیت غذا اصلا راضی نبودیم. کیفیت غذاش خیلی معمولی بود. یعنی خب تو ایران بهترین کباب و جوجه کباب را داریم چرا وقتی یک کشور دیگه میریم دوباره غذاهای خودمون را بخوریم. بنابراین تا پایان سفر عطای این کوپن ها را به لقاشون بخشیدیم. در راه برگشت هم در یکی از مراکزی که زیور آلات میفروخت توقف کرد. که چون میدونستم داخل شهر قیمتها خیلی بهتر از این هست از اونجا حرید نکردیم. به هتل برگشتیم و بعد از کمی استراحت ، به سمت مرکز خرید MBK که حدود 7 دقیقه پیاده روی تا هتل بود به راه افتادیم.

تایلندی ها عادت دارند تو خیابون و از دکه ها غذاشون را میگیرند. به همین خاطر وقتی تو خیابان راه میرید بوی روغن (که فکر کنم روغن نارگیل یا ذرت هست) تو خیابون به شدت حس میشه. و تمام غذاهاشون هم این بو را داره. حتی مک دونالد و kfc . همسر من که یه مقدار رو بو حساسه، همیشه میگه بدترین قسمت سفر همین بوی شهر بانکوک بود.

\"سفرنامه

دستفروش در شهر بانکوک

کمی پایین تر از هتل آسیا و نزدیک چهار راهی که مرکز خرید MBK قرار داشت صرافی خیلی خوب قرار داره که به نسبت همه صرافی های اون دور و بر بهتر چنج میکرد.

نکته: نرخ چنج صرافی های داخل خیابان بسیار بسیار بهتر از صرافی های داخل مجتمع های خرید هست.

مرکز خرید mbk مرکز خریدی هست که هم فروشگاه های مارکدار داره و هم غیر مارکدار و قیمتاش هم بسیار خوب هست. در طبقه آخر این مرکز خرید food court و سینما قرار داره. در سفر قبلیم تو این سینما ها فیلم دیده بودم که خیلی خیلی کیفیت صدا و تصویرش عالی بود. و خب سینما رفتن تو یک کشور دیگه تجربه ایه که خیلی کم پیش میاد. متاسفانه این دفعه فیلمی که به زبان انگلیسی پخش بشه نداشت و همه دوبله تایلندی بودند که خب از این کار منصرف شدیم.

بعد از خرید به هتل برگشتیم تا برای تور کشتی آماده بشیم. تور کشتی با شام و موسیقی زنده بود و نفری 40 دلار. در هنگام انتظار برای کشتی یک خانمی بود که لباس سنتی تایلندی پوشیده بود و باهاش عکس انداختیم که برگشتنی عکس را گرفتیم. و عکس خیلی خاطره انگیری برای ما شد.

داخل کشتی ابتدا شام سرو میکنند و بعد موسیقی. شام هم بیشتر غذاهای دریایی بود و من چون غذای دریای دوست ندارم پاستا خوردم و سیب زمینی سرخ کرده. یه سری غذا هم بود که نمیشد فهمید چیه و خیلی هم بوی اون روغن معروف را میداد که از خوردنش منصرف شدیم!!! غذای کشتی غذای دلچسبی نبود ولی حرکت روی آب هوای شب بانکوک و موسیقی بسیار عالی بود. آب و هوای بانکوک در طول روز گرم و شرجی هست ولی شب خصوصا روی رودخانه نسیم مطبوعی جریان داره و هوا عالیه. در هنگام حرکت روی رودخانه میتونید شهر را ببینید.

نکته: اگه دچار دریا زدگی میشید، قرصهای مخصوص دریا زدگی را همراه داشته باشید، چند تا از همسفرهای ما دریا زده شدن که حالشون بد بود و از تور چیزی نفهمیدن.

\"سفرنامه

تور کشتی

روز دوم، بعد از صرف صبحانه بسیار عالی و زیاد در هتل به سمت مرکز خرید پلاتینیوم رفتیم. این مرکز خرید دقیقا روبه روی پرتونم که مرکز خرید مشهور بانکوک هست قرار داره. پلاتینویم بسیار بزرگه و 7 طبقه که طبقه زیر زمین لباس بچه، طبقه اول و دوم لباس زنانه، سوم و چهارم لباس مردانه، پنجم کیف و کفش، ششم زیور آلات و بدلیجات و هفتم هم فود کورت هست.

همه فروشگاه تولید تایلند هست و اصلا مارکدار نداره. ولی ما خرید های خیلی خوبی کردیم خصوصا طبقه بدلیجات که قیمتاش واقعا به نسبت ایران خیلی خوب بود. بعد از آن طبق برنامه به مراکز خرید Central world, Ciam center ,ciam paragon که فقط مخصوص فروشگاه های مارک دار هستند رفتیم. این مراکز خرید از لحاظ معماری بسیار زیبا هستند. قیمتها به نسبت مارک های تهران کمتر بود. در فروشگاه های مارک دار برای خرید های بالای 2000 بت به شما فیش Vat refund میدن یعنی برگرداندن مالیات. حواستون باشه هرجا زیاد خرید کردید. از فروشگاه بخواید که این فرم را پر کنند. پر کردن این فرم خیلی سخته ولی فروشنده های تایلندی واقعا وقت میذاشتن و این فرم را با حوصله و دقت برای ما پر میکردند.

\"سفرنامه

مرکز خرید پلاتینیوم

بعد از خرید حدود ساعت 7 عصر بود که دوباره به طبقه بالای مرکز خریدMBK به pizza hut رفتیم و اونجا پیتزا خوردیم فقط یک پیتزا داشت که مخصوص مسلمانها بود که پیتزای مرغ بود و چون بقیه پیتزا توش گوشت داشت، همین پیتزا را انتخاب کردیم که انصافا هم خوشمزه بود.

بعد از آن از اونجایی که خیلی خسته بودیم ولی تا هتل را با تراموا اومدیم. یک ایستگاه بود ولی تجربه جالبی بود. تراموای بانکوک یک ایستگاه داره که داخل هتل آسیا راه داره. و ما از مرکز خرید سیام سوار شدیم. ولی چون تمام تابلوها به تایلندی نوشته بود کلی گشتیم تا ایستگاه اون خط را پیدا کردیم. ترامواهای تایلندی مثل متروهای خودمون شلوغ هستند ولی خب سوار و پیاده شدن به داخل کوپه ها با صف انجام میشه و واقعا از این همه نظم و ترتیب آدم کیف میکنه. بعد از رسیدن به هتل و جا به جایی وسایل، برای خستگی در کردن به مغازه ماساژ در کنار هتل رفتیم.

که قیمت ماساژ بسیار بستگی به قدرت چانه زنی شما داره. ماساژ پا را میگفت 190 بت که ما کمی چونه زدیم و نفری 150 بت دادیم. و بعد از یکساعت ماساژ واقعا خستگی یک روز که همش راه رفته بودیم از تنمون بیرون رفت.

روز سوم سفر روز رفتن به پوکت، بعد از صرف صبحانه در هتل تور به دنبالمون اومد و ما رو به فرودگاه محلی بانکوک برد که از اون زرق و برق فرودگاه بین المللی سوارنامی خبری نبود. و این فرودگاه از مهرآباد خودمون هم بسیار معمولی تر و قدیمی تر بود.

وقتی اومدیم برای اینکه بارها را تحویل بدیم چون پرواز محلی بود محدودیت نفری 20 کیلو بار داشتیم و ما این را اصلا نمیدانستیم. ما حدود 50 کیلو بار داشتیم که اصلا قبول نکردن پول اضافه بار بگیرن و گفتن یک کلام باید بشه 40 کیلو. ما هم وسط فرودگاه مجبور شدیم چمدانها را ریختیم بیرون و هر بار سنگینی که داشتیم رو تو کوله ها ریختیم که داخل هواپیما میبردیم. یک مقدار میوه داشتیم که همه را دور ریختیم. چند دفعه وزن کردیم تا بالاخره به 40 کیلو رسید. انقدر هم استرس کشیدیم چون همه رفته بودن داخل و همش میترسیدیم از هواپیما جا بمونیم.

نکته: محدودیت نفری 20 کیلو بار را در پرواز بانکوک- پوکت جدی بگیرید.

\"سفرنامه

هواپیماهای رنگارنگ بانکوک ایرویز

با حدود 1 ساعت پرواز با هواپیمایی بانکوک ایرویز به پوکت رسیدیم. هواپیما و پرواز خیلی خوب بود. ولی خب پذیرایی به نسبت پروازهای داخلی خودمان خیلی معمولی بود.

وارد پوکت شدیم و با مینی بوس تور به سمت هتل حرکت کردیم. پوکت خیلی با بانکوک متفاوت بود. بسیار شبیه شمال خودمون بود البته خیلی خیلی سبز تر. من واقعا عاشق این طبیعت کشورهای جنوب شرق آسیا هستم. طبیعتش با طبیعت ما خیلی متفاوته.

ما از ایران به هتل میلنیوم ایمیل زده بودیم که برای ماه عسل میایم و اگه امکانات خاصی هتل داره دوست داریم از این امکانات استفاده کنیم. و البته گفته بودیم که حاضریم پول اضافه هم بدیم. ولی در جواب ایمیل گفته بودند که این خدمات همه مجانی هست و یک شماره پیگیری داده بودند که به رسپشن هتل بدیم. و واقعا هم بهترین اتاقی که میشد را به ما داده بودند. تخت رو هم با گل رز خیلی زیبا تزیین کرده بودند. و داخل اتاق یک کارت تبریک و یک سبد میوه برامون گذاشته بودند.

\"سفرنامه

تزیین تخت برای ماه عسل

\"سفرنامه

میز خوشامد گویی هتل

\"سفرنامه

امکانات اتاق

\"سفرنامه

میز صبحانه ما

اتاق در قسمت lakeside و طبقه چهارم که هم طبقه با استخر هتل بود قرار داشت. در مورد هتل در نقد و بررسی هتل به تفصیل توضیح دادم. هتل میلنیوم هتلی هست که دو ساختمون داره و در دو قسمت مرکز خرید جانگ سیلون قرار داره. دقیقا رو به روی این مرکز خرید خیابان walking street هست که تا دریا (ساحل پاتونگ) 10 دقیقه پیاده روی راهه. قسمتی از هتل که سمت خیابان هست beachside و قسمتی که سمت دیگر هست lakeside نام دارد. به نظرم قسمت lakeside که ما بودیم خیلی آرام تر از اون قسمت بود. ولی بقیه هم سفرهای ما همه در قسمت beachside بودن.

\"سفرنامه

عکس از گوگل ارت، موقعیت هتل

\"سفرنامه

هتل میلنیوم

\"سفرنامه

آتریوم اصلی قسمت lakeside

\"سفرنامه

ورودی قسمتlake side هتل میلنیوم

\"سفرنامه

مرکز خرید جانگسیلون

\"سفرنامه

\"سفرنامه

فضای باز بین دو قسمت مرکز خرید جانگسیلون که شبها سر ساعت مشخص فواره موزیکال داشت

ما انتخاب هتل ها را طوری انجام داده بودیم که احتیاجی به سوار شدن تاکسی نداشته باشیم و واقعا هم در طول مدت سفرمون چه در بانکوک و چه در پوکت سوار تاکسی نشدیم. چون هر جا میخواستیم بریم با پیاده روی کوتاه میرسیدیم.

بعد از check- in در هتل از اونجایی که بسیار گرسنه بودیم، به فود کورت مرکز خرید جانگ سیلون رفتیم که تمام رستورانهای معروف آمریکایی مثل مک دونالد و kfc و برگر کینگ و ساب وی و پیتزا هات و ... و رستورانهای تایلندی توش شعبه داشتند. و ما ساندویچهای رستوران subway را امتحان کردیم. که اینجوریه که تمام مواد ساندویج جلوتون هست و شما میگید که چی بذاره تو ساندویچ و چی نذاره. که خب به نسبت بقیه رستورانهای اونجا خیلی گرون شد و هر ساندویچ 400 بت. اونجا مک دونالد و kfc و اینها حدود نفری 100-200 بت میشه. ولی خب این هم غذای جدیدی بود.

بعد از گشت و گذار در این مرکز خرید متوجه شدیم که داخلش زمین بولینگ و سینما 5 بعدی هم داره. که روزهای بعد از این تفریحات هم استفاده کردیم. از وقتی هوا تاریک میشه حدود 8-9 شب رستورانها و کافه های داخل خیابان walking street که خیابان معروف پوکت هست شروع به کار میکنند. که خب گشت و گذار در این خیابان خالی از لطف نیست. ما تقریبا از5 شبی که در پوکت بودیم 4 شب، را به قدم زدن در این خیابان گذروندیم. چون هتل نزدیک بود رفت و آمد هم خیلی راحت بود.

\"سفرنامه

واکینگ استریت در روز

\"سفرنامه

\"سفرنامه

روز چهارم سفر هم از استخر هتل که بسیار بزرگ بود و دریا استفاده کردیم. از داخل استخر منظره بسیار زیبای کوه های سبز پوکت معلومه. استخر هم خیلی خلوت بود و نکته جالب این بود که هوای آفتابی یک دفعه ابری شد و در حین شنای ما بارون اومد و نیم ساعت بعد قطع شد. ولی خب چون هوا گرمه این بارون اصلا اذیت نمیکنه

\"سفرنامه

استخر هتل در طبقه 4

\"سفرنامه

\"سفرنامه

بعد از ظهر برای رفتن به ساحل در ابتدای خیابان واکینگ استریت پیتزا کمپانی را کشف کردیم که در ابتدای خیابان قرار داره. ما شعبه ای که در تهران داشت را امتحان کرده بودیم. ولی پیتزایی که اونجا خوردیم بسیار خوشمزه تر از اینی بود که تهران خورده بودیم. در نتیجه ناهار بعدی را هم در همین رستوران بودیم. ساحل پاتونگ ساحل بسیار زیبا و شنی هست. برای استفاده از تخت و چتر و ... تو ساحل باید پول بدین ولی اگه نخواید از وسایل کنار ساحل استفاده کنید.. شنا مجانی هست .

نکته : اگه تو ساحل آشغال بریزید، 1000 بت جریمه میشید. البته اینو رو تمام تابلوهای ساحل نوشته

برای روز پنجم معروف ترین تور پوکت که تور جزیره فی فی بود ثبت نام کردیم. نفری 60 دلار. صبح اون روز مینی بوسی دنبالمون آمد که ما را به یک کلوپ دریایی در نزدیکی ساحل برد. اونجا در مورد تور بهمون اطلاعات دادن و اینکه در هنگام شنا در یکی از جزایر ممکنه ستاره دریایی وجود داشته باشه و پاتون را بزنه و باید کفش غواصی اجاره کنید. نفری 40 بت که البته ما اجاره نکردیم و خدا رو شکر اتفاقی هم نیفتاد.

\"سفرنامه

بروشور تور جزیره فی فی

با یک قایق به سمت جزیره فی فی جرکت کردیم. مناظری که میدیدم واقعا زیبا بودند. یک مقدار که حرکت کردیم جایی وسط آب توقف کرد. و وسایل snorkeling را در اختیارمون گذاشت و گفت که یکساعت توقف میکنه. سفر فبلی من به پاتایا که برای تور رفتیم کاملا snorkeling را آموزش داده بودن و من بلد بودم. ولی اینجا فقط وسایل را دادند و خداحافظ. منظره زیر دریا ساحل مرجانی و ماهی های رنگی بود، که خیلی زیبا بود. ولی من زیبا تر از اون را در غواصی تو جزیره کیش دیده بودم. درسته طبیعت اونجا خیلی زیبا بود ولی طبیعت زیر آب خلیج فارس خودمون واقعا زیبا تره.

بعد از این توقف به سمت جزیره فی فی حرکت کردیم. جزیره واقعا زیبا بود، ولی حیف که انقدر آدم توش بود هیچی معلوم نبود. فرض کنید یک ساحل به عرض 5-6 متر و طول 2-3 کیلومتر، پشتش جنگل و کوه. و یک عالمه کشتی و آدم توش بودن. یعنی حتی جا نبود که ما عکس بندازیم!!! یک عده شنا میکردن ، یک عده راه میرفتن و مناظر را تماشا میکردند. نکته: عینک و کلاه آفتابی، وسایل شنا، حوله و ضد آفتاب را در این تور فراموش نکنید. آفتاب واقعا تنده.

\"سفرنامه

جزیره فی فی

\"سفرنامه

\"سفرنامه

\"سفرنامه

بعد از توقف در این قسمت به یک جزیره دیگه برای نهار رفتیم. طبق معمول ناهار تایلندی و دریایی اصلا باب طبع ما نبود و ما به خوردن پاستا و سیب زمینی سرخ کرده بسنده کردیم. بعد از استراحت دوباره سوار قایق شدیم و به جزیره میمون ها رفتیم که اونجا توقف خیلی کمی داشتیم و مردم پول میدادن موز و هندونه میخریدن و صبر میکردن تا میمونها از درخت پایین بیان و از دستشون میوه بخورند. البته گفتن اگه مواظب نباشید، کلاه و عینک آفتابیتون هم ممکنه توسط میمونها برداشته بشه. تماشای میمون ها خیلی جالب بود ولی متاسفانه توقف در این قسمت خیلی خیلی کم بود.

بعد از جزیره میمونها به جزیره دیگه ای رفتیم که هیچ دار و درختی توش نبود و کاملا برهوت بود ولی ساحل خوبی داشت. تو این ساحل بود که ممکن بود ستاره دریایی داشته باشه که پاتون را نیش بزنه. در نتیجه از شنا در این ساحل منصرف شدیم و به جمع کردن صدف از کناره ساحل بسنده کردیم.

و بعد از این قسمت به ساحل پوکت برگشتیم و از اونجا به هتل رفتیم. بعد از استراحت به سمت خیابان واکینگ استریت رفتیم که یکی از خوشمزه ترین کشفهای این سفر را انجام دادیم . یعنی بستنی swensen\'s. این بستنی فروشی مثل رستوران منو داشت و قیمت بستنی هاش، هم اندازه غذا بود بین 200-5000 بت. ولی واقعا عالی بودن.

\"سفرنامه

بستنی swensen\'s

روز ششم هم تور جزیره جیمز باند را نوشته بودیم (نفری 50 دلار) که چون گفتن دریا طوفانیه تور کنسل شد و البته پولمون را پس دادن.

\"سفرنامه

تورهای شهر پوکت

این روز و روز هفتم هم به استفاده از استخر هتل، بولینگ مرکز خرید جانگ سیلون و قدم زدن در کنار ساحل پاتونگ سپری شد. کنار ساحل پاتونگ تا چشم کار میکنه مغازه هست که قیمتهای مناسبی هم دارند و هر چی بخواید هم اونجا پیدا میکنید. از صنایع دستی و مجسمه تا لباس و کیف و کفش و ....

یک روز تو بازار که میچرخیدیم یک جا دیدیم که آناناس تیکه شده میفروشند. خیلی خیلی خوشمزه بود. یعنی واقعا مزه آناناس تو کشور تایلند یک مزه دیگه است. این شد که از سوپر مارکت جانگ سیلون برای همه کسانی که میخواستیم سوغاتی بخریم آناناس و نارگیل خریدیم و به نظرم این بهترین سوغاتی بود. چون هر کسی خورد کلی تعریف کرد. البته چون بارمون برای پرواز بین دو شهر سنگین میشد موقع برگشت از فری شاپ بانکوک هم چند تا دیگه خریدیم. اونجا یه مقدار گرونتر بود.

\"سفرنامه

آناناس و نارگیل بسته بندی برای سوغاتی

روز هشتم، روز برگشتن از تعطیلات و برگشتن به زندگی روز مره و برگشتن با کوله باری از خاطرات زیبا در جزیره پوکت بود. ساعت 9 شب از بانکوک به سمت ایران پرواز داشتیم. پرواز از پوکت در ساعت 5 بعد از ظهر به فرودگاه سوارنامی بانکوک انجام شد. ساعت 3 اومدن دنبالمون و به فرودگاه ما رو رسوندن. طبق تجربه رفت از شب قبل چمدونها را وزن کرده بودیم که اضافه بار نخوریم. ولی چون connecting flight داشتیم و پرواز ماهان نفری 30 کیلو بار مجاز هست. دیگه هیچ ایرادی نگرفتن و به اضافه بار گیر ندادن. و ما حدود 6:30 به فرودگاه بانکوک رسیدیم . وقتی بارمون را تحویل گرفتیم یک طبقه پایینتر به قسمت پروازهای خروجی رفتیم.

برای اینکه مالیاتی را که داده بودیم را پس بگیریم، باید دقیقا طبق راهنمایی که پشت فرمهای برگرداندن مالیات نوشته عمل بشه. به قسمت vat refund در سالن اصلی فرودگاه قبل از اینکه وارد سالن ترانزیت میشدیم مراجعه کردیم. فرم ها را نشان دادیم، تو فرم نوشته بود تمام خریدهایی که کرده بودیم باید همراهمون می بود تا بازدید کنند. البته خرید ها را ندیدند؛ فرم ها بررسی کردند، و مفدار پولی که باید به ما پس میدادند را محاسبه کردندو داخل فرم جدا گانه ای نوشتند. فرمها را مهر کردند و گفتند که بعد از وارد شدن به سال ترانزیت به قسمت مربوطه بریم تا پول را بگیریم. ما هم چمدانها را به بار دادیم و وارد سالن ترانزیت شدیم و به باجه مربوطه رفتیم و پولمون را به صورت بت گرفتیم.

 

 

 

 

 

 

 

سفرنامه سفر به سرزمین لبخندها | لست سکند - تور لحظه آخری

www.lastsecond.ir/news/s92-thai/
۲۱ دی ۱۳۹۲ ه‍.ش. - برای سفر ماه عسل در مهر ماه سال 89، درست یک هفته پس از مراسم عروسی تصمیم گرفتیم به تایلند سفر کنیم. بیشتر ترجیح میدادیم به ترکیه بریم ...

سفرنامه سفر به دیار لبخندها (بانکوک+پاتایا) | لست سکند

www.lastsecond.ir/news/s92-bangkok-pataya/
۲۵ دی ۱۳۹۲ ه‍.ش. - بسیار سفر باید تا پخته شود خامی به دلیل علاقه بسیار زیادم به سفر و آشنایی ... سفرنامه سفر به دیار لبخندها (بانکوک+پاتایا) پسندیدم 0 ...... وصف العیش نصف العیش با خاطرات شما ما هم سفری مجازی کردیم به سرزمین لبخندها مرسی.

سفرنامه سفر به سرزمین لبخند

www.thailandtrip.blogfa.com/
سفرنامه سفر به سرزمین لبخند - ... برای همین تو اکثر مراکز توریستی میشه ببر رو از نزدیک و خارج از قفس دید و حتی به اون دست زد .... تجربه جالبیه. عکس ببری که ...

سفرنامه سفر به سرزمین لبخند - سفر نامه تایلند ( پاتایا)

www.thailandtrip.blogfa.com/cat-9.aspx
خانه مقدس حقیقت ( Sanctuary of Truth ) بنای چوبی عظیم و با ابهت معبد مانندی است که در شمال پاتایا در کنار دریا واقع است و بلندترین نقطه آن 105 مترارتفاع دارد.

سفرنامه سفر به سرزمین لبخند

daro.hostik.ir/سفرنامه-سفر-به-سرزمین-لبخند.html
۱۵ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - سفرنامه سفر به سرزمین لبخند,چند عکس از غذاهای تایلندی که انتخاب کردیم تا بخوریم ... ولی خوب نشد که همش رو بخوریم !!!

سفرنامه سفر به سرزمين لبخند - پرس آنلاین

press-online.ir/tour/سفرنامه-سفر-به-سرزمين-لبخند/
سفرنامه سفر به سرزمین لبخند - پاتایا خانه مقدس حقیقت ( Sanctuary of Truth ) بنای چوبی عظیم و با ابهت معبد مانندی است که در شمال پاتایا در کنار دریا واقع است و .

ابزار وبمستر - سفر به تایلند سرزمین لبخندها ประเทศไทย

vazifehdan.blogfa.com/author-vazifehdan.aspx?p=2
سفر به تایلند سرزمین لبخندها ประเทศไทย - اطلاعات كامل در مورد كشور تايلند ... خنده و یا لبخند بدون مقدمه شاید در کشورهای دیگر با تعجب و یا فکر غلطی برای ...... به شو آلكازار و ديدم اون زمان كه سفرنامه تايلند رو مي نوشتم چيزي از اين شو نگفتم .

تایلند سرزمین لبخند ها را سیل برد و ما عازم به آنجا - عاشق ...

lovetravel.blogfa.com/post-58.aspx
عاشق مسافرت - تایلند سرزمین لبخند ها را سیل برد و ما عازم به آنجا - - عاشق مسافرت. ... سفرنامه سفر به سرزمین لبخند ... ساکنان بانکوک که از دست سیل فرار میکنند به سرعت هتلهای ارزان قیمت در شهرهای گردشگری \"هووا حین Hua Hin\" و \"پاتایا Pattaya\" ...

سفرنامه علی - سفرنامه تایلند

ali1341.blogfa.com/post/5
سفرنامه علی - سفرنامه تایلند - آغاز سفر به دور ..... ... سفر به سرزمین لبخند · مسافر · گردشگری، ... 3- اتوبوس دو طبقه ای که به مرکز تایلند - شهر بانکوک رفتیم.

خاطرات پاتایا - پاتایاخاطرات یک میلیاردر - جدیدترین ها

www.bestsearching.ir/zczcsjarnfnvvmvndnsdcacyctdqnjrctdnfn.html
پاتایا - خاطرات یک میلیاردرخاطرات سفر من به کشور جشن و لبخند تایلندعاشق مسافرت ... سفرنامه سفر به سرزمین لبخند - پاتایاتگ ها : خاطرات سفر به تایلند.
siamak بازدید : 35 چهارشنبه 07 بهمن 1394 نظرات (0)

عناصر داعش با حمله به دانشگاه موصل چهار دانشجوی دختر دانشکده پزشکی این دانشگاه را ربودند.


به گزارش نخست نیوز و به نقل از تسنیم، شبکه خبری المیادین خبرداد: عناصر گروه تروریستی داعش با حمله به دانشگاه موصل چهار دانشجوی دختر دانشکده پزشکی این دانشگاه را ربودند.

موصل از زمان تسلط داعش بر این شهر شاهد کشتارهای فراوان بوده است.

موصل از ١٠ ژوئن ٢٠١۴ در کنترل داعش قرار دارد. جمعیت شهر در سال ٢٠٠٨ به یک‌میلیون و هشتصدهزار نفر رسیده بود اما در سال ٢٠١۴ حدود نیم‌میلیون نفر آواره شدند هرچند هنوز هم جمعیت شهر بیش از یک‌میلیون نفر است.

 

 

 

 

 

دانشجوی دختر پزشکی در دستان داعش/ حمله به یک دانشگاه

www.nakhostnews.ir/.../۴دانشجوی-دختر-پزشکی-در-دستان-داعش-حمله-به...
۱۰ ساعت پیش - عناصر داعش با حمله به دانشگاه موصل چهار دانشجوی دختر دانشکده پزشکی این دانشگاه را ربودند.

4دانشجوی دختر پزشکی در دستان داعش/ حمله به یک دانشگاه

www.jamnews.ir/detail/News/626270
۱۱ ساعت پیش - به گزارش جام نیوز، شبکه خبری المیادین خبرداد: عناصر گروه تروریستی داعش با حمله به دانشگاه موصل چهار دانشجوی دختر دانشکده پزشکی این ...

4دانشجوی دختر پزشکی در دستان داعش/ حمله به یک دانشگاه

98khabar.rozblog.com/post/18/stats.html
۶ ساعت پیش - عناصر داعش با حمله به دانشگاه موصل چهار دانشجوی دختر دانشکده پزشکی این دانشگاه را ربودند. به این مطلب امتیاز دهید 22.2% 77.8% به گزارش جام ...

تصاویر برای دانشجوی دختر پزشکی در دستان داعش/ حمله به یک دانشگاهگزارش تصاویر

4دانشجوی دختر پزشکی در دستان داعش/ حمله به یک دانشگاه

morix.ir/news/18358
۱۱ ساعت پیش - n \n به گزارش جام نیوز، شبکه خبری المیادین خبرداد: عناصر گروه تروریستی داعش با حمله به دانشگاه موصل چهار دانشجوی دختر دانشکده پزشکی این ...

4دانشجوی دختر پزشکی در دستان داعش/ حمله به یک ... - خبرچه

khabarche.ir/.../4دانشجوی-دختر-پزشکی-در-دستان-داعش--حمله-به-یک-دان...
عناصر داعش با حمله به دانشگاه موصل چهار دانشجوی دختر دانشکده پزشکی این دانشگاه را ربودند. منبع جام نیوز چهارشنبه 7 بهمن 1394 ساعت 07:20. اشتراک Facebook ...

4دانشجوی دختر پزشکی در دستان داعش حمله ب-جام نیوز|خبرپو

khabarpu.com/n.php?u=4دانشجوی-دختر-پزشکی-در-دستان-داعش-حمله...
۱۱ ساعت پیش - ۴دانشجوی دختر پزشکی در دستان داعش/ حمله به یک دانشگاه[] ... عناصر داعش با حمله به دانشگاه موصل چهار دانشجوی دختر دانشکده پزشکی این دانشگاه را ...

۴دانشجوی دختر پزشکی در دستان داعش/ حمله به یک دانشگاه ...

tnews.ir/news/A72856500181.html
۱۰ ساعت پیش - عناصر داعش با حمله به دانشگاه موصل چهار دانشجوی دختر دانشکده پزشکی این دانشگاه را ربودند. به گزارش نخست نیوز و به نقل از تسنیم، شبکه خبری ...

4دانشجوی دختر پزشکی در دستان داعش - جستجوگر اخبار تی ...

tnews.ir/news/B4F956497484.html
۱۱ ساعت پیش - 4دانشجوی دختر پزشکی در دستان داعش/ حمله به یک دانشگاه.

4دانشجوی دختر پزشکی در دستان داعش/ حمله به یک دانشگاه ...

feedgah.com/lastnews/.../4دانشجوی-دختر-پزشکی-در-دستان-داعش-حمله-ب...
۱۱ ساعت پیش - 4دانشجوی دختر پزشکی در دستان داعش/ حمله به یک دانشگاه عناصر داعش با حمله به دانشگاه موصل چهار دانشجوی دختر دانشکده پزشکی این دانشگاه را ...
siamak بازدید : 32 چهارشنبه 07 بهمن 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دختر ویگودا خبر درگذشت این بازیگر را تائید کرد و گفت که او در منزل شخصی خود در نیوجرسی دارفانی را وداع گفته است.

ویگودا با چهره‌ی خاصی که داشت سال 1972 با بازی در فیلم «پدرخوانده» به کارگردانی فرانسیس فوردکاپولا به شهرت رسید. او در این فیلم نقش دوست قدیمی ویتو کورلئونه (مارلون براندو) سال تسیو را بازی می‌کرد.

موفقیت این فیلم ویگودا را به فیلمسازان معرفی کرد تا پس از آن در نقش‌های بسیاری ظاهر شود. اما در نهایت معروف‌ترین نقش او در سریال «بارنی میلر» رقم خورد. او در این سریال نقش کاراگاه فیل فیش  را بازی می‌کرد. او برای این نقش سه سال پیاپی نامزد جایزه امی شد.

البته این نخستین باری نیست که خبر درگذشت ویگودا در رسانه‌ها منتشر می‌شود. نخستین بار 34 سال پیش از این مجله پیپل شایعه درگذشت او را منتشر کرده بود. این بازیگر نیز در واکنش عکسی از خودش درون یک تابوت منتشر کرد در حالیکه یک نسخه از مجله پیپل را در دست داشت. این عکس در نشریه ورایتی منتشر شد.

 

 

 

 

بازیگر «پدرخوانده» درگذشت - خبرآنلاین

www.khabaronline.ir/detail/503852/culture/cinema
۸ ساعت پیش - ایب ویگودا بازیگری که بیشتر برای بازی نقش سالی تسیو در «پدرخوانده» شناخته می‌شد، سه‌شنبه در 94 سالگی درگذشت.

بازیگر «پدرخوانده» درگذشت

irannewsagency.ir/بازیگر-پدرخوانده-درگذشت/
۲ ساعت پیش - ایب ویگودا بازیگری که بیشتر برای بازی نقش سالی تسیو در «پدرخوانده» شناخته می‌شد، سه‌شنبه در 94 سالگی درگذشت. به گزارش «شفاف» به نقل ...

بازیگر فیلم «پدرخوانده» درگذشت +عکس - آفتاب

aftabnews.ir/fa/news/345164/بازیگر-فیلم-پدرخوانده-درگذشت-عکس
۷ ساعت پیش - «ایب ویگودا»، بازیگر سینما و تلویزیون آمریکا که بیشتر برای بازی در نقش «سالواتوره تسیو» در فیلم «پدرخوانده» معروف بود در 94 سالگی ...

\"ایب ویگودا\" بازیگر پدر خوانده درگذشت - پارسینه

www.parsine.com/fa/news/.../ایب-ویگودا-بازیگر-پدر-خوانده-درگذشت
۶ ساعت پیش - «ایب ویگودا»، بازیگر «پدر خوانده» در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

\"ایب ویگودا\" بازیگر پدر خوانده درگذشت - افکارخبر

www.afkarnews.ir/.../483062-ایب-ویگودا-بازیگر-پدر-خوانده-درگذشت
۵ ساعت پیش - «ایب ویگودا»، بازیگر فیلم سینمایی «پدر خوانده» در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

بازیگر ۹۴ ساله «پدر خوانده» درگذشت - سینماپرس

cinemapress.ir/news/70878/بازیگر-۹۴-ساله-پدر-خوانده-درگذشت
۶ ساعت پیش - سینماپرس: «ایب ویگودا»، بازیگر فیلم سینمایی «پدر خوانده» در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

بازیگر «پدر خوانده» درگذشت - شهرخبر

www.shahrekhabar.com/art/1453878480684281
«ایب ویگودا»، بازیگر «پدر خوانده» در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

پدرخوانده (فیلم) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/پدرخوانده_(فیلم)
رفتن به ۲ بازیگران‏ - بازیگران[ویرایش]. مارلون براندو در نقش دون ویتو کورلئونه · آل پاچینو در نقش مایکل کورلئونه · جیمز کان در نقش سانی کورلئونه · ریچارد ...

ایب ویگودا بازیگر پدرخوانده درگذشت - ایران اکونومیست

iraneconomist.com/fa/news/.../ایب-ویگودا-بازیگر-پدرخوانده-درگذشت
۳ ساعت پیش - به نقل از گاردین، اِیب ویگودا بازیگری که به خاطر کارش در فیلم «پدرخوانده» و سریال تلویزیونی «بارنی میلر» شناخته می‌شد، روز سه‌شنبه در سن ۹۴ ...

بازیگر پدر خوانده درگذشت - بولتن نیوز

https://www.bultannews.com/fa/news/325311

۸ ساعت پیش - «ایب ویگودا»، بازیگر فیلم سینمایی «پدر خوانده» در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

meysam بازدید : 34 سه شنبه 06 بهمن 1394 نظرات (0)

دانلود آهنگ جدید و فوق العاده شنیدنی مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست

Download New Song By Mostafa Yeganeh Called To Yadet Nist

دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست

دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه بنام تو یادت نیست

www.smusic.ir/1394/11/دانلود-آهنگ-مصطفی-یگانه-تو-یادت-نیست/
۵ روز پیش - دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست,مصطفی یگانه,دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه,Download New Music By Mostafa Yeganeh ...

دانلود آهنگ مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست - دانلود آهنگ جدید

nex1music.ir/دانلود-آهنگ-مصطفی-یگانه-به-نام-تو-یادت-ن/
دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه به نام تو یادت نیستDownload New Song By Mostafa Yeganeh Called To Yadet Nist.

دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست | دانلود آهنگ

sakhamusic.ir/mostafa-yeganeh-called-to-yadet-nist/
۱ روز پیش - دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست - متن آهنگ مصطفی یگانه تو یادت نیست - آهنگ تو یادت نیست مصطفی یگانه - Download New ...

دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست - موزیک ما ...

www.musicma.ir/2016/01/21/مصطفی-یگانه-تو-یادت-نیست/
۵ روز پیش - دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست با ترانه ای از علی ایلیا ، آهنگ سازی بابک مافی ، تنظیم مصطفی یگانه به همراه متن آهنگ.

دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه بنام تو یادت نیست

pop-music.ir/آهنگ-جدید-مصطفی-یگانه-بنام-تو-یادت-نیست
۵ روز پیش - دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه بنام تو یادت نیست با بالاترین کیفیت + متن آهنگ - آهنگ بمیرم برات از مصطفی یگانه برای دانلود آهنگ به ادامه مطلب ...

دانلود و متن آهنگ جدید مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست

nicmusic.org › تک آهنگ های جدید
۵ روز پیش - Download New Music By Mostafa Yeganeh Called To Yadet Nistدانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست با کیفیت بالا.

دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه بنام تو یادت نیست

ahang.me/آهنگ-مصطفی-یگانه-بنام-تو-یادت-نیست/
۵ روز پیش - دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه بنام تو یادت نیست,دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه , موزیک جدید مصطفی یگانه,مصطفی یگانه,Mostafa Yeganeh - To ...

دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست

nabzetaraneh.com › موزیک ها › مصطفی یگانه
دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست با لینک مستقیم و پخش آنلاین به همراه متن ترانه آهنگ.دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست.

دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست

www.mypersiansong.com/دانلود...آهنگ-جدید/دانلود-آهنگ-جدید-مصطفی-ی...
دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست ، آهنگ جدید و زیبای تو یادت نیس از مصطفی یگانه با لینک مستقیم و کیفیت بالا از پرشین سانگ.

دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست

ahangha.net › بزودی

دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست. ۲۶ام آذر ۱۳۹۴ بزودی بدون نظر · دانلود آهنگ جدید مصطفی یگانه به نام تو یادت نیست. Download New Music Mostafa ...

meysam بازدید : 46 سه شنبه 06 بهمن 1394 نظرات (0)

دانلود آهنگ جدید و بسیار زیبا و شنیدنی شهیاد به نام دیوونگی

Download New Song By Shahyad Called Divoonegi

دانلود آهنگ جدید شهیاد به نام دیوونگی

دانلود آهنگ شهیاد به نام دیوونگی - دانلود آهنگ جدید

nex1music.ir/دانلود-آهنگ-شهیاد-به-نام-دیوونگی/
دانلود آهنگ جدید شهیاد به نام دیوونگیDownload New Song By Shahyad Called Divoonegi.

دانلود آهنگ جدید شهیاد بنام دیوونگی

pop-music.ir/دانلود-آهنگ-جدید-شهیاد-بنام-دیوونگی
۴ روز پیش - دانلود آهنگ جدید شهیاد بنام دیوونگی با بالاترین کیفیت + متن آهنگ - Download New Music Shahyad - Divoonegi برای دانلود آهنگ به ادامه مطلب ...

دانلود آهنگ جدید شهیاد - دیوونگی | به موزیک

www.behmusic.org › دانلود آهنگ
دانلود آهنگ جدید شهیاد به نام دیوونگی Download New Music Shahyad Divoonegi.

دانلود آهنگ جدید شهیاد به نام دیوونگی - موزیک ما | دانلود آهنگ جدید

www.musicma.ir/2016/01/23/شهیاد-دیوونگی/
۳ روز پیش - دانلود آهنگ جدید شهیاد به نام دیوونگی به همراه متن آهنگ ، کد پخش آنلاین ، دانلود از لینک مستقیم با کیفیت 320 و 128.

دانلود آهنگ جدید شهیاد به نام دیوونگی

kabirseda.com/دانلود-آهنگ-جدید-شهیاد-به-نام-دیوونگی/
۴ روز پیش - دانلود آهنگ جدید شهیاد به نام دیوونگی Download New Music Shahyad Called Divoonegi.

دانلود موزیک ویدیو جدید شهیاد به نام دیوونگی - دانلود آهنگ جدید

kabirseda.com/موزیک-ویدیو-جدید-شهیاد-به-نام-دیوونگی/
۴ روز پیش - دانلود موزیک ویدیو جدید شهیاد به نام دیوونگی Download New Music Video Shahyad Called Divoonegi.

دانلود موزیک ویدئو جدید شهیاد به نام دیوونگی - دانلود آهنگ جدید

www.abanmusic.org/دانلود-موزیک-ویدئو-جدید-شهیاددیوونگی/
۲ روز پیش - دانلود موزیک ویدئو جدید شهیاد به نام دیوونگی | دانلود با لینک مستقیم و با چهار کیفیت عالی و متوسط و پایین + پخش آنلاین |Download New Music ...

دانلود موزیک ویدئو جدید شهیاد به نام دیوونگی | بیر صدا

bir3da24.asia/9254/music-video/shahyad-divoonegi-video/
دانلود موزیک ویدئو جدید شهیاد به نام دیوونگی Shahyad - Divoonegi (Video)

دانلود آهنگ جدید شهیاد به نام دیوونگی - هر روز

harooz.com/shahyad-divoonegi/
۴ روز پیش - دانلود آهنگ جدید شهیاد به نام دیوونگی با کیفیت بالا و لینک مستقیم به همراه متن آهنگ و پخش آنلاین موزیک, danlod ahang shahyad - divoonegi ...

دانلود آهنگ جدید شهیاد به نام دیوونگی

tapmusic.ir/دانلود-آهنگ-جدید-شهیاد-به-نام-دیوونگی/

دانلود آهنگ جدید شهیاد به نام دیوونگی دانلود با دو کیفیت 128 و 320 Download New Song by Shahyad Called Divoonegi.

meysam بازدید : 29 سه شنبه 06 بهمن 1394 نظرات (0)

دانلود آهنگ جدید و بسیار زیبا و شنیدنی سیاوش به نام درگیرم

Download New Song By Siavash Called Dargiram

دانلود آهنگ جدید سیاوش به نام درگیرم

دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس بنام درگیرم

pop-music.ir/دانلود-آهنگ-جدید-سیاوش-شمس-بنام-درگیرم
۵ روز پیش - دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس بنام درگیرم با بالاترین کیفیت + متن آهنگ - Download New Music Siavash Shams - Dargiram.

دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس به نام درگیرم

nabzetaraneh.com › موزیک ها › سیاوش شمس
دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس به نام درگیرم با لینک مستقیم و پخش آنلاین به همراه متن ترانه آهنگ.دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس به نام درگیرم.

دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس - درگیرم | به موزیک

www.behmusic.org › دانلود آهنگ
۴ روز پیش - دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس به نام درگیرم Download New Music Siavash Shams Dargiram.

دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس بنام درگیرم

ahang.me/دانلود-آهنگ-جدید-سیاوش-شمس-بنام-درگیرم/
۴ روز پیش - دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس بنام درگیرم,دانلود آهنگ سیاوش درگیرم ,سیاوش شمس,آهنگ جدید سیاوش شمس , سیاوش شمس درگیرم ,Siavash - Dargiram.

دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس به نام درگیرم

www.doostiha.ir/1394/11/.../دانلود-آهنگ-سیاوش-شمس-به-نام-درگیرم.htm...
۴ روز پیش - دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس به نام درگیرم, جدیدترین آهنگ سیاوش, دانلود آهنگ سیاوش شمس, دانلود رایگان آهنگ سیاوش شمس بنام درگیرم, دانلود آهنگ ...

دانلود آهنگ جدید سیاوش به نام درگیرم

www.smusic.ir/1394/11/دانلود-آهنگ-جدید-سیاوش-به-نام-درگیرم/
۴ روز پیش - دانلود آهنگ جدید سیاوش به نام درگیرم,دانلود آهنگ جدید سیاوش,دانلود آهنگ سیاوش,Download New Music By Siavash Called dargiram.

دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس درگیرم

www.jenabmusic.com › آهنگ جدید
۴ روز پیش - دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس درگیرم با لینک مستقیم همراه با پخش آنلاین Download New Music Siavash Shams ... آخه گیرم درگیرم اگه یه روز نبینمت من میرم میمیرم از آدما سیرم ..... دانلود آهنگ جدید علی عبدالمالکی به نام نفس بکش.

دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس به نام درگیرم - موزیک ما | دانلود ...

www.musicma.ir/2016/01/23/سیاوش-شمس-درگیرم/
۳ روز پیش - دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس به نام درگیرم با آهنگ سازی اورین ثبتی ، تنظیم میلاد قینقی ، میکس و مسترینگ محمد به همراه متن آهنگ.

دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس به نام درگیرم - بهترین های ...

www.teh-dl.ir/10123/دانلود-آهنگ-جدید-سیاوش-شمس-به-نام-درگیر.html
۴ روز پیش - دانلود آهنگ درگیرم سیاوش شمس با لینک مستقیم از تهران دانلود ... دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبا و احساسی و عاشقانه سیاوش شمس به نام درگیرم + ...

دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس به نام درگیرم

www.abanmusic.org/دانلود-آهنگ-جدید-سیاوش-شمس-درگیرم/

۲ روز پیش - دانلود آهنگ جدید سیاوش شمس به نام درگیرم | دانلود با لینک مستقیم و با کیفیت 128 و 320 + پخش آنلاین و متن آهنگ |Download Siavash Shams ...

meysam بازدید : 26 سه شنبه 06 بهمن 1394 نظرات (0)

دانلود آهنگ جدید و فوق العاده شنیدنی علی اصحابی به نام زندگیم

Download New Song By Ali Ashabi Called Zendegim

دانلود آهنگ جدید علی اصحابی به نام زندگیم

دانلود آهنگ جدید علی اصحابی نام زندگیم

pop-music.ir/دانلود-آهنگ-جدید-علی-اصحابی-نام-زندگیم
۴ روز پیش - دانلود آهنگ جدید علی اصحابی نام زندگیم با بالاترین کیفیت + متن آهنگ - Download New Music Ali Ashabi – Mesl Hame برای دانلود آهنگ به ادامه ...

دانلود آهنگ جدید علی اصحابی به نام زندگیم

radiojavanmusic.com/دانلود-آهنگ-جدید-علی-اصحابی-به-نام-زندگ/
دانلود آهنگ جدید علی اصحابی به نام زندگیم Download New Music Ali Ashabi Called Zendegim On Radio Javan Music.

دانلود آهنگ جدید علی اصحابی بنام زندگیم

beepmusic.org › موزیک › تک آهنگ
۴ روز پیش - دانلود آهنگ جدید علی اصحابی بنام زندگیم با لینک مستقیم دانلود آهنگ جدید علی اصحابی بنام زندگیم ترانه و آهنگ : علی دیباج , تنظیم : امیر حیدری ...

دانلود آهنگ جدید علی اصحابی به نام زندگیم

www.abanmusic.org/دانلود-آهنگ-جدید-علی-اصحابی-زندگیم/
دانلود آهنگ جدید علی اصحابی به نام زندگیم| دانلود با لینک مستقیم و با کیفیت 128 و 320 + پخش آنلاین و متن آهنگ |Download New Song By Ali AsHabi Zendegim.

دانلود آهنگ علی اصحابی به نام زندگیم - دانلود آهنگ جدید

www.topseda.ir/28560/music-ali-ashabi-zendegim/
دانلود آهنگ جدید علی اصحابی به نام زندگیم با دو کیفیت و همراه با متن آهنگ Download New Music Ali Ashabi - Zendegim.

دانلود آهنگ جدید علی اصحابی به نام زندگیم | دانلود آهنگ

sakhamusic.ir/ali-ashabi-called-zendegim/
دانلود آهنگ جدید علی اصحابی به نام زندگیم - متن آهنگ علی اصحابی زندگیم - آهنگ زندگیم علی اصحابی - Download New Music By Ali Ashabi Called Zendegim.

دانلود آلبوم علی اصحابی به نام دیره - دانلود آهنگ جدید

nex1music.ir/دانلود-آلبوم-علی-اصحابی-به-نام-دیره/
دانلود آلبوم جدید علی اصحابی به نام دیره Download New Album By Ali As'habi Called Late ( لطفا جهت حمایت از صاحب اثر آلبوم را به صورت اورجینال از فروشگاه های.

دانلود آهنگ علی اصحابی به نام زندگیم - دانلود آهنگ جدید

nex1music.ir/دانلود-آهنگ-علی-اصحابی-به-نام-زندگیم/
دانلود آهنگ جدید علی اصحابی به نام زندگیمDownload New Song By Ali Ashabi Called Zendegim.

آهنگ های علی اصحابی - دانلود آهنگ جدید

nicmusic.org/category/آهنگ-های-علی-اصحابی/
Download New Music By Ali Ashabi Called Zendegiam · دانلود آهنگ جدید علی اصحابی به نام زندگیم با کیفیت بالا. زندگیم. دانلود در ادامه مطلب. ادامه مطلب. دسته بندی ...

دانلود آهنگ جدید علی اصحابی به نام زندگیم - مه تاب موزیک

mahtabmusic.ir/دانلود-آهنگ-جدید-علی-اصحابی-زندگیم/

دانلود آهنگ جدید علی اصحابی به نام زندگیم با لینک مستقیم کیفیت 128 و 320 بهمراه پخش آنلاین و متن آهنگ Download New Song By Ali Ashabi Called Zendegim.

meysam بازدید : 29 سه شنبه 06 بهمن 1394 نظرات (0)

دانلود آهنگ جدید و زیبا و شنیدنی افشین آذری به نام برگرد

Download New Song By Afshin Azari Called Bargard

دانلود آهنگ جدید افشین آذری به نام برگرد

دانلود آهنگ جدید افشین آذری به نام بی انصاف

pop-music.ir/افشین-آذری-به-نام-بی-انصاف
دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای افشین آذری به نام بی انصاف با بالاترین کیفیت ترانه ، آهنگ ، تنظیم ، میکس و مستر : افشین آذری.

دانلود آهنگ جدید نسیم به نام برگرد

www.behmelody.ir/1393/12/دانلود-آهنگ-جدید-نسیم-به-نام-برگرد/
دانلود آهنگ جدید نسیم به نام برگرد,نسیم آهنگ برگرد,برگرد,آهنگ جدید نسیم برگرد,برگرد با صدای نسیم,آهنگ نسیم برگرد.

دانلود آهنگ برگرد از کامران مولایی با پخش آنلاین بایگانی ...

www.shirazsong.org/tag/دانلود-آهنگ-برگرد-از-کامران-مولایی-با-پ/
دانلود آلبوم جدید و بسیار زیبا وشنیدنی اسطوره با صدای کامران مولایی. پخش آنلاین ... آهنگ : کامران مولایی و افشین آذری ، تنظیم : افشین آذری / میکس و مسترینگ : احسان جوادی ارکستر ... دانلود موزیک ویدیو بهنام صفوی بنام طاقت ندارم (دانه های مروارید).

آهنگ های افشین آذری - دانلود آهنگ جدید

nicmusic.org/category/آهنگ-های-افشین-آذری/
دانلود آهنگ جدید افشین آذری به نام برگرد با کیفیت بالا. با لینک مستقیم و بهمراه متن آهنگ. برگرد. دانلود در ادامه مطلب. ادامه مطلب. دسته بندی : آهنگ های افشین آذری ...

دانلود آهنگ کامران مولایی به نام برگرد - دانلود آهنگ جدید

www.tak3az.ir/7083/دانلود-آهنگ-کامران-مولایی-به-نام-برگرد.html
دانلود آهنگ کامران مولایی به نام برگرد - دانلود با لینک مستقیم.

دانلود آهنگ افشین آذری به نام برگرد - دانلود آهنگ جدید

nex1music.ir/دانلود-آهنگ-افشین-آذری-به-نام-برگرد/
دانلود آهنگ جدید افشین آذری به نام برگردDownload New Song By Afshin Azari Called Bargard.

آهنگ های افشین آذری - دانلود آهنگ های جدید

musicbambo.org/category/آهنگ-های-افشین-آذری/
دانلود آهنگ جدید و زیبای افشین آذری به نام برگرد. Download New ... دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای تو یا من با صدای افشین آذری و مهدی گودرزی. تنظیم : افشین ...

دانلود آهنگ جدید رضا عزیزان و وحید حرمتی به نام برگرد

persia-music.com › دانلود آهنگ جدید
دانلود آهنگ جدید رضا عزیزان و وحید حرمتی به نام برگرد. Reza Azizan Ft. Vahid Hormati – Bargard. ( تنظیم : افشین آذری ). دانلود با دو کیفیت ۳۲۰ و ۱۲۸. دانلود آهنگ ...

دانلود آهنگ جدید افشین آذری به نام برگرد

www.smusic.ir/1394/11/دانلود-آهنگ-جدید-افشین-آذری-برگرد/
۵ روز پیش - دانلود آهنگ جدید افشین آذری به نام برگرد,دانلود آهنگ جدید افشین آذری,افشین آذری,آهنگ جدید افشین آذری,Download New Music By Afshin Azari ...

دانلود آهنگ شاد ترکی برگرد رضا عزیزان و وحید حرمتی

smslar.ir/دانلود-آهنگ-شاد-ترکی-برگرد-رضا-عزیزان/

دانلود آهنگ شاد و فوق العاده زیبای آذری رضا عزیزان و وحید حرمتی بنام برگرد ( گایت گعل ... Download The New Track By Reza Azizan & Vahid Hormato Bargard ( Gayt Gal). melody ,arrengment , Mix Mastering By. Afshin Azari. تنظیم : افشین آذری.

meysam بازدید : 40 سه شنبه 06 بهمن 1394 نظرات (0)

دانلود آهنگ جدید و فوق العاده شنیدنی ایمان غلامی به نام تنهایی

Download New Song By Iman Gholami Called Tanhai

دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی به نام تنهایی

دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی بنام تنهایی

pop-music.ir/آهنگ-جدید-ایمان-غلامی-بنام-تنهایی
۶ روز پیش - دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی بنام تنهایی با بالاترین کیفیت + متن آهنگ - Download New Music Iman Gholami - Tanhai ترانه , آهنگ , گیتار و ...

دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی به نام تنهایی

www.smusic.ir/1394/10/دانلود-آهنگ-جدید-ایمان-غلامی-به-نام-تنه/
۶ روز پیش - دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی به نام تنهایی,دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی,آهنگ جدید ایمان غلامی,Download New Music By Iman Gholami Called tanhai.

دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی به نام تنهایی | دانلود آهنگ

sakhamusic.ir/iman-gholami-called-tanhai/
۶ روز پیش - دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی به نام تنهایی - متن آهنگ ایمان غلامی تنهایی - آهنگ تنهایی ایمان غلامی - Download New Music By Iman Gholami Called ...

دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی بنام تنهایی - بیپ موزیک - دانلود ...

beepmusic.org › موزیک › تک آهنگ
۶ روز پیش - دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی بنام تنهایی دانلود آهنگ ایمان غلامی بنام تنهایی با لینک مستقیم Download New Music Iman Gholami - Tanhaei دانلود ...

دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی به نام تنهایی

www.abanmusic.org/دانلود-آهنگ-جدید-ایمان-غلامی-تنهایی/
دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی به نام تنهایی | دانلود با لینک مستقیم و با کیفیت 128 و 320 + پخش آنلاین و متن آهنگ |Download Song Iman Gholami Tanhaei.

دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی با نام تنهایی

next1.ir/دانلود-آهنگ-جدید-ایمان-غلامی-با-نام-تنه/
متن آهنگ تنهایی از ایمان غلامی : ♫ ♫ نکست وان ♫ ♫. هنوز جاتو تو قلبم به هیچکسی ندادم. نرسیدی یه بارم تو بی کسیم به دادم. چه روزایی رو بی تو دلم تنهایی سر کرد.

دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی تنهایی

www.jenabmusic.com › آهنگ جدید
۶ روز پیش - دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی تنهایی با لینک مستقیم همراه با پخش آنلاین Download New Music Iman Gholami Tanhai. ... دانلود آهنگ جدید علی عبدالمالکی به نام نفس بکش · دانلود آهنگ جدید حامد محضرنیا یادم نمیره · دانلود آهنگ جدید علی ...

دانلود آهنگ های ایمان غلامی 2015 - وب سایت بزرگ شبهاے تنهایے

shabhayetanhayi.ir/tag/دانلود-آهنگ-های-ایمان-غلامی-2015/
دانلود آهنگ جدید و زیبای ایمان غلامی بنام تنهایی + متن و پخش آنلاین ... کاری دیگر از سری کارهای بسیار زیبا و جذاب ایمان غلامی بنام تنهایی کیفیت عالی – متن ترانه ...

دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی به نام تنگه دلم برات

tapmusic.ir/دانلود-آهنگ-جدید-ایمان-غلامی-به-نام-تنگ/
دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی به نام تنگه دلم برات دانلود با دو کیفیت 128 و 320 Download New Song by Iman Gholami Called Tange Delam Barat.

دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی به نام خوابم نمیبره

radiojavanmusic.com/ایمان-غلامی-به-نام-خوابم-نمیبره/

دانلود آهنگ جدید ایمان غلامی به نام خوابم نمیبره Download New Music Iman Gholami Called Khabam Nemibare On ... دانلود آهنگ جدید امیر اسکندری به نام تنهایی ...

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 59
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 134
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 137
  • بازدید ماه : 1,212
  • بازدید سال : 5,285
  • بازدید کلی : 35,992